Сертифікація-2025: старт реєстрації за 5 днів

23 грудня розпочнеться реєстрація для участі в сертифікації 2025 року.

Зареєструватися для участі в сертифікації матимуть змогу вчителі початкових класів, математики, української мови і літератури, історії та громадянських дисциплін, а також учителі іноземної мови (англійської), які працюють на відповідній посаді за основним місцем роботи і мають стаж педагогічної роботи не менше двох років.

Відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників учителі беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від неї на будь-якому етапі.

Реєстрація для участі в процедурах сертифікації для вчителів усіх зазначених категорій триватиме з 23 грудня 2024 року до 09 січня 2025 року й відбуватиметься у два етапи: 

  • основний (з 23 грудня до 06 січня) — у межах граничної кількості для кожного регіону;
  • додатковий (з 07 до 09 січня) — у межах загальної граничної кількості.

Зазначимо, що кількість сформованих реєстраційних карток-заяв не може перевищувати визначеної МОН граничної кількості педагогічних працівників, які мають право у 2025 році пройти сертифікацію. Тож реєстрацію вчителів певної категорії для участі в сертифікації-2025 буде припинено достроково в разі формування максимальної кількості реєстраційних карток-заяв для неї.

Педагоги, охочі зареєструватися для участі в сертифікації, мають заповнити реєстраційну картку-заяву, бланк якої формується з використанням спеціального сервісу (стане доступним 23 грудня), розміщеного на сайті УЦОЯО в рубриці «Сертифікація педагогічних працівників», і надіслати комплект реєстраційних документів на адресу, зазначену в реєстраційному повідомленні. 

Потенційним учасникам сертифікації радимо не створювати реєстраційної картки, якщо вони: 

1) не планують брати участі в сертифікації; 

2) не планують завершити процедури реєстрації надсиланням документів до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти. 

Нагадаємо, що комплект реєстраційних документів складається з:

1) оформленої реєстраційної картки-заяви;

2) копії паспорта громадянина України (сторінки з фотокарткою, прізвищем, ім’ям та по батькові), а в разі його відсутності — іншого документа, що посвідчує особу педагогічного працівника;

3) копії одного з таких документів:

  • довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи — платника податків, або картки фізичної особи — платника податків, або сторінки паспорта, на якій зроблено відмітку з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • сторінки паспорта, на якій зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта (для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);

4) довідки із закладу освіти, у якому працює педагогічний працівник.

Важливо! Під час оформлення та видавання довідки керівнику закладу освіти варто послуговуватися відповідним зразком та зазначати всю необхідну інформацію.

На копіях документів потрібно написати «Згідно з оригіналом» (без лапок), поставити підпис, зазначити ініціали та прізвище й дату засвідчення копії.

Докладніше про порядок реєстрації ー за посиланням.

Зауважимо, що педагогічні працівники, які мають документ про успішне проходження сертифікації у 2023–2024 роках або не змогли 2024 року успішно пройти хоча б один з етапів сертифікації (набрали менше ніж 60 % максимальної кількості тестових балів за підсумками незалежного тестування, або не подали результатів самооцінювання власної педагогічної майстерності чи подали їх із порушенням строку чи форми, або набрали меншу кількість балів за мінімально достатню для отримання сертифіката за результатами експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації), не мають права брати участі в сертифікації 2025 року. Цю норму визначено п. 5 ст. 49 Закону України про «Повну загальну середню освіту».

Раніше ми повідомляли, на що потрібно зважати, готуючись до тестування, та якою буде структура тестів.