Український центр оцінювання якості освіти підготував офіційний звіт про проведення незалежного тестування фахових знань та вмінь педагогічних працівників у 2024 році. З його матеріалами можна ознайомитися в підрозділі «Звіти / дані» рубрики «Сертифікація педагогічних працівників».
Звіт вийшов у двох томах.
У томі І подано відомості про підготовку й проведення незалежного тестування, зокрема про нормативно-правову базу, особливості організації та адміністрування тестування, узагальнено статистичну інформацію щодо реєстрації педагогічних працівників для участі в сертифікації та проаналізовано результати вчителів, які взяли участь у першому етапі сертифікації, у розрізі низки характеристик.
Нагадаємо, що для участі в сертифікації у 2024 році зареєструвалося 2983 особи: 1423 вчителі початкових класів (94,87 % від установленої квоти для реєстрації цієї категорії), 506 учителів математики (50,6 %), 592 вчителі української мови і літератури (59,2 %) та 462 вчителі історії (92,4 %). З-поміж них для проходження незалежного тестування з’явилося 1378 учителів початкових класів (96,84 %), 473 вчителі математики (93,48 %), 574 вчителі української мови і літератури (96,96 %) та 406 учителів історії (87,88 %).
За підсумками незалежного тестування серед тих, хто з’явився на тестування, 776 учителів початкових класів (56,3 %), 187 учителів математики (39,5 %), 473 вчителі української мови і літератури (82,4 %), 332 вчителі історії (81,8 %) набрали понад 60 % від максимально можливої кількості балів за виконання завдань сертифікаційної роботи (тесту) і мали змогу взяти участь у другому етапі сертифікації.
Загалом у 2024 році успішно пройшли всі три етапи сертифікації й отримали сертифікати 651 учитель початкових класів (45,8 % від кількості зареєстрованих), 150 учителів математики (29,6 %), 380 учителів української мови (64,2 %) та 297 учителів історії (64,3 %).
У томі ІІ наведено статистичні та психометричні характеристики сертифікаційних робіт, використаних у межах незалежного тестування 2024 року, а також запропоновано змістовий аналіз тестових завдань.
Упевнені, що ці матеріали зможуть стати в пригоді педагогічним працівникам, які в майбутньому планують узяти участь у сертифікації.